Veelgestelde vragen
Wat zijn jullie openingstijden?
Het hoofdkantoor van Dé Koffiekoopman is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 18:00. Tijdens deze openingstijden
zijn wij via telefoon en e-mail beschikbaar.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met
vrijdag van 08:30 tot 18:00 uur. Je kunt ons bereiken via:
- Telefonisch: 038-8531994
- E-mail: info@dekoffiekoopman.nl
Waar kan ik jullie vinden?
Ons hoofdkantoor is gevestigd aan de
Wipstrikkerallee 95 te Zwolle. Voor overige contactgegevens verwijzen we je graag naar onze contactpagina.
Wie is Dé Koffiekoopman?
Sinds 2017 combineer ik mijn passie voor koffie met mijn liefde voor Italië, een land waar de koffiecultuur onderdeel is van het dagelijks leven. Diezelfde beleving wil ik hier overbrengen, of je nu op kantoor bent of thuis aan tafel zit.
Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling plaatsen gaat heel gemakkelijk en snel via onze webshop. Voeg je product toe aan de winkelwagen, doorloop de
stappen van het afrekenproces en betaal veilig via onder andere iDeal, PayPal
of creditcard.
Hoe kan ik betalen?
Al onze betalingen worden verwerkt via Mollie. Wij accepteren iDeal, Klarna Achteraf betalen, PayPal en Mister Cash Bancontact. Je kunt ook kiezen voor de optie vooruitbetalen en je betaling handmatig overmaken. Na ontvangst van de betaling wordt jouw order verzonden.
Wanneer wordt mijn bestellingverzonden?
Wij verzenden jouw order zo snel mogelijk na
ontvangst van betaling. Bestellingen die op werkdagen voor 18:00 uur zijn binnengekomen, proberen wij dezelfde werkdag te verwerken.
Bestelling met een espressomachine of accessoire
Als je een espressomachine of accessoire bij ons bestelt, kan de levertijd van je bestelling langer zijn. We bestellen deze producten bij onze leveranciers en zijn gebonden aan hun levertijden. Zodra wij het product hebben ontvangen, vaak binnen 1-3 werkdagen, sturen wij de bestelling naar je op. De totale levertijd kan tot 5 werkdagen duren. Een
bestelling van koffiebonen, accessoire of bepaalde onderhoudsproducten wordt
altijd met PostNL verzonden.
Product niet voorradig
Mocht een product onverhoopt niet voorradig zijn en daardoor niet leverbaar binnen 1-3 werkdagen, dan nemen wij contact met je op. Heb je een vraag over je bestelling of de status ervan? Neem dan contact met ons op.
Hoelang is de levertijd?
Over het algemeen wordt jouw bestelling binnen 1 à 2 werkdagen geleverd bij jou thuis of het aangegeven pakketpunt in Nederland
en België. De levertijd naar andere landen is langer en afhankelijk van het land. Het kan zijn dat een product dat je hebt besteld (tijdelijk) niet op voorraad is. In dat geval nemen wij altijd contact met jou op via e-mail of telefoon om de langere levertijd door te geven.
De levertijd van een espressomachine kan verschillen omdat we deze niet altijd op voorraad hebben. In dat geval bestellen we de machine bij de producent.
- Bestel je een JURA-machine? Dan wordt de
machine binnen 2 à 3 werkdagen geleverd en ontvang je de track & trace-e-mail van Dé Koffiekoopman en de pakketbezorger.
- Bestel je een ANIMO of WMF-product? Dan is de levertijd van de producent bepalend. De bestelling kan direct vanuit de producent komen en zal bezorgd worden met PostNL of DPD. Het kan ook zijn dat het product samen met de rest van de bestelling vanuit Dé Koffiekoopman wordt verzonden. In dat geval ontvang je een mail van onze pakketbezorger. De levering kan tot 5 werkdagen duren.
Track & Trace
De bestellingen zijn te volgen via de Track
& Trace die in jouw email van PostNL of DPD zult ontvangen. Soms komen de
mailtjes van ons of van PostNL of DPD in jouw ongewenste mail terecht. Check
even of de mail daar terecht is gekomen als je geen mail van ons hebt ontvangen in jouw inbox. Het is mogelijk eventueel het adres en/ of de leverdatum te wijzigen zodra het pakket is aangeboden aan PostNL of DPD. De wijzigingen en/ of instructies voor afleveren kun je via de mail PostNL of DPD verwerken.
Wat is de levertijd rondom de feestdagen?
Vanwege de feestdagen kan het zijn dat je
bestelling langer onderweg is wanneer je na dinsdag 23 december bestelt.
Berekenen jullie verzendkosten?
Binnen Nederland berekenen wij bij
een orderwaarde vanaf € 50,00 geen verzendkosten. Onder de € 50,00
bedragen de verzendkosten € 6,95.
Voor België en Duitsland berekenen wij bij een orderwaarde vanaf € 70,00 geen
verzendkosten. Onder de € 70,00 bedragen de verzendkosten € 8,95.
Voor Denemarken, Luxemburg, Italië, Frankrijk en Spanje berekenen wij bij een orderwaarde vanaf € 90,00 geen verzendkosten. Onder de € 90,00 bedragen de verzendkosten € 12,95.
Ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht, hoe werkt dat?
Voor elke online bestelling geldt een herroepingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product door of namens de geadresseerde. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Machines dienen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden.
Dé Koffiekoopman vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Dé Koffiekoopman in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Dé Koffiekoopman aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen. Dé Koffiekoopman gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Een product retourneren doe je aan:
Dé Koffiekoopman
Afd. Retouren
Wipstrikkerallee 95
8023 DW Zwolle
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Wij raden je aan om machines en kostbare artikelen verzekerd retour te sturen. We stellen het op prijs als je een mail stuurt naar support@dekoffiekoopman.nl zodat we weten dat we een retour kunnen verwachten.
Ik heb een verkeerd of kapotproduct ontvangen.
Dat is natuurlijk heel vervelend! Stuur een mail naar support@dekoffiekoopman.nl met je bestelnummer en we lossen het voor je op. Heb je een kapot artikel ontvangen? Mail dan even een foto van het etiket en een foto van de plek waarop het product kapot is gegaan.
Heb je een verkeerd product ontvangen? Mail dan een foto van je volledige bestelling. Als we je mail hebben ontvangen met de bijbehorende foto, dan zullen we kijken naar een passende oplossing.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?
Het is natuurlijk vervelend als je bestelling staat op afgeleverd, maar je geen pakket hebt ontvangen. Om ervoor te zorgen dat jij je bestelling alsnog ontvangt, vragen we je om deze stappen te volgen:
Vraag bij je buren of zij je bestelling hebben ontvangen. Ligt je pakket daar niet? Neem contact met ons op via support@dekoffiekoopman.nl en wij helpen je met de volgende stappen. Heb je andere vragen over je bestelling? Neem dan contact met ons op.
Naar welke landen versturen jullie via de webshop?
Een bestelling kan je in de webshop plaatsen als het afleveradres zich bevindt in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Luxemburg of Denemarken. We kunnen een bestelling naar een aantal andere landen binnen Europa versturen. Om te achterhalen of we de producten naar je kunnen sturen, kun je een mail sturen naar support@dekoffiekoopman.nl. Geef in de mail aan om welke producten het gaat, hoeveel je per product je wilt ontvangen en wat het adres is waarnaar de bestelling gestuurd moet worden. We zullen dan kijken of we de bestelling kunnen versturen. Als we je bestelling kunnen versturen, ontvang je van ons een factuur met een betaallink. Let op: de verzendkosten worden gerekend, ongeacht de orderwaarde. Zodra we de betaling van je hebben ontvangen, zullen we de bestelling versturen. Als het helaas niet mogelijk is om de bestelling te versturen, dan zullen we dit via de mail aan je terugkoppelen.
Service & garantie
Waar kan ik terecht voor service en garantie op aangekochte producten? Voor service en garantie kun je contact opnemen met de klantenservice. Servicenummers fabrikanten Hoe kan ik contact opnemen? Vragen, opmerkingen en klachten kun je telefonisch melden of schriftelijk door een e-mail te sturen naar support@dekoffiekoopman.nl. Wij streven er altijd naar om jouw bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden.
Hoe dien ik een klacht in?
Het spijt ons dat je ontevreden bent over een product of onze dienstverlening. Je kunt je klacht telefonisch melden of schriftelijk door een e-mail te sturen naar support@dekoffiekoopman.nl Ingediende klachten worden binnen 14 dagen behandeld. Als beoordeling van de klacht onvoorzien langer dan 14 dagen duurt, dan ontvang je hiervan binnen de gestelde 14 dagen bericht.
